یکی از دیوانهکنندهترین ویژگیهای الگوریتم اینستاگرام این است که دائماً تغییر میکند، بنابراین سازندگان و مدیران صفحات اینستاگرام باید انعطافپذیر بوده و برای بهروزرسانیهای جدید آماده باشند. در اینجا برخی از جدیدترین تغییرات در الگوریتم اینستاگرام آورده شده است.
برتری برابر روی عکس ها و فیلم ها
در سال 2022، بسیاری از سازندگان اینستاگرام نارضایتی (و در برخی موارد عصبانیت) خود را از این که اینستاگرام – برنامهای که در ابتدا برای اشتراکگذاری عکس ساخته شده بود – نشان دادند. به زعم آنان به نظر میرسید بیشتر از تصاویر ثابت، از ویدیوها حمایت میشود. کاربران احساس کردند که ویدیوها نسبت به عکس ها بازدید، لایک، نظر و اشتراک گذاری بسیار بیشتری دارند و تغییر در الگوریتم را دلیل این اتفاق می دانستند.
پس پویشی راه اندازی شد تا استدلال کند که الگوریتم اینستاگرام باید بیشتر بر عکس متمرکز باشد (که بیش از 300000 امضا جمع آوری شد). آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، در اوایل سال 2023 به این موضوع اشاره کرد. موسری در یک پرسش و پاسخ در استوری های اینستاگرام خود گفت: “فکر می کنم ما در سال 2022 بیش از حد بر روی ویدئو متمرکز بودیم و رتبه بندی آن را بیش از حد پیش بردیم – و اساساً ویدیوهای زیادی را نشان دادیم درحالیکه به آن اندازه عکس های کافی را نشان ندادیم.”
او در ادامه به دارندگان صفحات اینستاگرام اطمینان داد که در تلاش است تا الگوریتم ها برای فیلم ها و عکس ها یکسان رفتار کنند. تحلیلها نشان دادهاند که این تغییرات اثراتی نیز داشته است: «به طور مثال تعداد لایک و کامنت ها در پست های حاوی عکس و فیلم بطور برابر عمل کرده اند»
بنابراین عکاسان عزیز! از اینستاگرام دست نکشید و همچنان با آن همراه باشید.
اینستاگرام بر نمایش چیزهای جدید به کاربران تاکید خواهد کرد
در یک ریل اینستاگرام که در 28 دسامبر 2022 منتشر شد، مدیرعامل موسری، اهداف اینستاگرام را برای سال 2023 اعلام کرد. یکی از اولویتهای اصلی این است که “به مردم کمک کند تا آنچه را دوست دارند کشف کنند.” او گفت که این تغییر فقط در مورد ویدیوها اعمال نمی شود (احتمالاً با اشاره به نکات بالا) و تأکید کرد که “اینستاگرام باید مکانی باشد که هر بار که از آن استفاده می کنید چیزهای شگفت انگیزی را کشف کنید.”
این پست را در اینستاگرام ببینید
از این اظهارنظر، میتوان فرض کرد که بهروزرسانیهای الگوریتم اینستاگرام، نشان دادن محتوای جدید به کاربران از سوی سازندگانی را که لزوماً قبلاً ندیدهاند، در اولویت قرار میدهد. به عبارت دیگر، بدانید که محتوای شما فقط به دنبال کنندگان شما منتقل نمی شود: اینستاگرام می خواهد پست های شما را به مخاطبین جدید هم نشان دهد.
اینستاگرام محتوایی را تبلیغ می کند که ترغیب به کامنت گذاری کند
در همان ریلی که در بالا ذکر شد، موسری رقابتی بودن بازار شبکه های اجتماعی را تلویحا تأیید کرد (او نامی ذکر نکرد، اما TikTok و BeReal پلتفرم های جدیدتری هستند که دنیای اجتماعی را متحول کرده اند). او گفت که اینستاگرام به ایجاد ارتباط بین افراد بر سر چیزهایی که پیدا میکنند کمک میکند و این تجربه با این که «تجربهای ناب» نیست، خود را از رقبا متمایز میکند.
به عبارت دیگر، اینستاگرام فقط به تعداد بازدیدهای یک پست اهمیت نمی دهد. پلتفرم (و الگوریتم) محتوایی را که دارای ترغیب برای کامنت گذاری کند را ترجیح میدهد، بنابراین میتوان انتظار داشت که کامنت برای موفقیت یک پست در سال 2023 بسیار مهم باشد.
محتوای ابتکاری و ساخت خودتان بالاتر از محتوای کپی شده قرار می گیرد
موسری همچنین اعلام کرده است که محتوای تولید شده ابتکاری، اکنون در رتبه بالاتری در الگوریتم اینستاگرام قرار خواهد گرفت. مدیر عامل شرکت در یک ریل اینستاگرام گفت: “اگر چیزی را از ابتدا ایجاد کنید، باید اعتبار بیشتری نسبت به اشتراک گذاری مجدد چیزی که از شخص دیگری بازنشر میکنید به دست آورید؛ ما بیشتر تلاش خواهیم کرد تا محتوای بکر و تولید شده خودتان را بیشتر ارزش دهی کنیم، به ویژه در مقایسه با محتوای بازپست شده.”
این پست را در اینستاگرام ببینید
در سال 2023، محتوای اورجینال، بیشتر از محتوای بازنشر شده مورد توجه قرار می گیرد: بنابراین هرچه خلاق تر باشید، صفحهی شما بهتر عمل خواهد کرد.