ساخت شناسه ایرنیک جهت ثبت دامنه‌های .ir

جهت ثبت تمام دامنه‌های .ir ابتدا باید یک شناسه در مرکز ثبت دامنه کشوری ایجاد نمایید. جهت ثبت نام در سایت ایرنیک و دریافت شناسه (nic handle) ابتدا وارد سایت ایرنیک به نشانی www.nic.ir شوید.

پس از ورود به سایت ایرنیک به روی گزینه‌ی “مشخصه‌های شناسه” در قسمت بالای سایت کلیک نمایید و از گزینه‌های باز شده به روی “ساختن شناسه کاربری” کلیک کنید.

در صفحه‌ی وارد شده پس از انتخاب نوع شخصیت خود (حقیقی، شرکت، وزارتخانه و …) جهت تکمیل فرم شناسه و دریافت شناسه‌ی کاربری بر روی دکمه‌ی “تکمیل فرم و دریافت شناسه” کلیک کنید.

پس از آن اطلاعات خواسته شده از جمله نام فارسی و لاتین، نشانی، تلفن تماس و یک آدرس ایمیل معتبر را وارد نموده و مراحل ساخت شناسه کاربری خود را به پایان برسانید.

پس از آن می توانید به راحتی برای ثبت دامنه‌های .ir اقدام کنید.

نکات مهم در انتخاب نام دامنه مناسب برای وب سایت

قبل از هرچیز در ثبت دامنه‌های .ir این را بدانید برای انتخاب نام دامنه وب سایت تان احساسی عمل نکنید. از نام دامنه ای استفاده نکنید که چند وقت بعد دلتان را بزند و بخواهید آن را عوض کنید. نام دامنه وب سایت تان بخشی از هویت کسب و کارتان است و به این سادگی ها نمی توانید آن را عوض کنید.

به قول معروف نام دامنه وب سایت تان کت و شلوارتان نیست که هر وقت بخواهید عوضش کنید!

پس در انتخاب نام دامنه خود دقت کنید و حتما به نکاتی که در ادامه قصد دارم در موردشان صحبت کنم توجه کنید.

نام دامنه باید مرتبط به کسب و کارتان باشد

در انتخاب نام دامنه خود حتما به این دقت کنید که مرتبط به کسب و کارتان باشد. اگر نام دامنه وب سایت تان مرتبط با حوزه کاری تان نباشد ممکن است در برندسازی تان مشکل ساز شود. البته خیلی از کسب و کارها از نام های خیلی خاص استفاده می کنند که هیچ شباهتی به کارشان ندارد ولی همیشه پیشنهاد می شود نام دامنه ای را انتخاب کنید که مرتبط با کسب و کارتان باشد.

این کار باعث می شود مخاطبانتان آدرس وب سایت تان را همیشه به خاطر بسپارند و به این ترتیب به برندسازی تان هم کمک می شود.

به عنوان مثال اگر در زمینه طراحی سایت کار می کنید بهتر است از کلمه web در نام دامنه خود استفاده کنید. یا اگر کلینیک زیبایی دارید بهتر است از نام clinic در دامنه خود استفاده کنید.

در نام دامنه خود از کلمه کلیدی تان استفاده کنید

استفاده از کلمه کلیدی در نام دامنه همیشه هم مهم نخواهد بود. اما یکی از فاکتورهای مهم در سئو است. در واقع با استفاده از کلمه کلیدی اصلی تان در نام دامنه گوگل راحت تر می تواند حوزه کاری شما را تشخیص دهد. اما همانطور هم که گفتم خیلی مهم نیست!

خیلی از کسب و کارها از کلمه کلیدی شان در نام دامنه خود استفاده نکرده اند ولی همچنان رتبه های خوبی را در گوگل دارند.

ولی اگر امکانش بود سعی کنید از کلمه کلیدی اصلی تان در نام دامنه خود استفاده کنید.

به عنوان مثال اکثر وب سایت هایی که در حوزه سئو فعالیت می کنند را اگر دیده باشید از کلمه seo در آدرس وب سایت خود استفاده کرده اند.

البته این مورد هم مشابه به مورد قبلی است. اگر سعی کنید انتخاب نام دامنه خود را مرتبط با حوزه کاری تان انجام دهید احتمال اینکه از کلمه کلیدی اصلی هم استفاده کنید بالا می رود.

به برندتان لطمه وارد نکنید!

این مورد دقیقا مرتبط به دو مورد قبل است. همه چیز را فدای نام دامنه تان نکنید. در قسمت قبل گفتم بهتر است از کلمه کلیدی اصلی در نام دامنه خود استفاده کنید ولی به این شکل نباشد که مثلا شما در حوزه پوشاک کودک فعالیت می کنید و از نام pooshakekoodak در نام دامنه خود استفاده کنید.

به فکر برندتان باشید. این دامنه اصلا به برندسازی تان کمک نمی کند. یا استفاده از نام های فارسی در انتخاب نام دامنه هم همین طور است. به هیچ وجه نام فارسی در نام دامنه شما برای مخاطبان تان خوشایند نخواهد بود.

استفاده از این نام ها به این صورت به شدت به کسب و کارتان لطمه وارد می کند و هیچ وقت مخاطبان تان به شما اعتماد نمی کنند.

صفحه اصلی | طراحی سایت

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *