افزایش امنیت در دامنه .ir در سال 1402

افزایش امنیت برای مشتریان و مراجعه کنندگان به وب سایت ها، از جمله دغدغه های همیشگی کاربران اینترنت بوده است. این امر با رجوع به سایت هایی با دامنه .ir حاصل می شود.

اطمینان از هویت مالک یا مالکان برای انجام عملیات بانکی، خرید، ارائه اطلاعات شخصی و غیره پراهمیت است. چرا که پیگیری های بعدی و یا حتی قضایی و انتظامی ناشی از هرگونه سوء استفاده اعم از مادی و معنوی را آسان می کند.

در یک کلام شما با فردی مواجهید که قابل رهگیری است و دارای هویت مشخص است.

داشتن سایت با پسوند .ir هرچند از گذشته مورد توجه و دارای شرایط سخت گیرانه هویتی بوده است. اما از واپسین روزهای سال گذشته پس از ورود به سایت ایرنیک (مرجع ثبت دامنه های .ir) با پیام جدیدی برای احراز هویت مواجه می شوید.

دریافت کدملی، تلفن همراه، و اطلاعات اولیه صاحبان وب سایت های دارای دامنه .ir بیش از پیش امنیت مشتریان و کاربران وب سایت های مذکور را تامین خواهد نمود.

البته این به معنی افشای اطلاعات خصوصی شما (از جمله تلفن همراه و یا کد ملی) در صفحات whois نیست. بلکه ایرنیک، مرکز ثبت دامنه کشوری ایران، برای اطمینان از هویت مشتریان خود این بانک اطلاعاتی را بصورت محرمانه نگهداری می نماید.

خلاصه اینکه مشتری یا کاربر سایت شما ترجیه می دهد در سایتی مشخص با هویت معلوم فعالیت کند تا اینکه در سایت هایی که هیچ اطلاعاتی از صاحبان آن در دسترس نیست.

البته راه های دیگری برای حصول اطمینان از وب سایت ها از جمله نماد اعتماد الکترونیکی وجود دارد که در مطالب دیگر به آن خواهیم پرداخت.

صفحه اصلی | ایرنیک

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *