تولید محتوای ویدئویی و کاربردهای آن

تولید محتوای ویدئویی یکی از راه‌های موثر برای ارتباط با مخاطبان و افزایش بازدید و تبدیل آن‌ها به مشتری است. ویدئوها قادر هستند تا پیام‌های پیچیده را به صورت ساده و جذاب منتقل کنند و باعث ایجاد اعتماد و همدلی با برند شوند. در این مقاله به برخی از کاربردهای این نوع تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال خواهیم پرداخت.

تولید محتوای ویدئویی برای آموزش:

یکی از کاربردهای مهم تولید محتوای ویدئوی، آموزش محصولات یا خدمات به مخاطبان است. با استفاده از ویدئوهای آموزشی، می‌توانید نحوه استفاده، قابلیت‌ها، مزایا و نکات کاربردی محصول یا خدمت خود را به صورت قابل فهم و جذاب به نمایش بگذارید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان با محصول یا خدمت شما آشنا شوند، سوالات خود را پاسخ بگیرند و احساس رضایت بیشتری داشته باشند.

برای داستان‌گویی:

داستان‌گویی یک روش قدرتمند برای انتقال پیام‌های هیجان‌انگیز و ارزش‌آفرین به مخاطبان است. با استفاده از ویدئوهای داستان‌گو، می‌توانید داستان برند، مشتریان، کارکنان یا هر چیز دیگر را به صورت جذاب و حساس روایت کنید. این کار باعث می‌شود که مخاطبان با شخصیت و فلسفه برند شما همسو شوند، اعتماد به شما پیدا کنند و هوادار شما شوند.

تولید محتوای ویدئو برای ترويج:

يكي ديگر از كاربردهاي توليد محتوي ويديویی، ترويج محصولات يا خدمات جديد يا ويژه است. با استفاده از ويديو هاي ترويجي، مي‌توانيد ويژگي‌ها، فوائد، قيمت، نحوه خريد يا هر چيز ديگر رابصورت جذاب و قانع‌كننده به مخاطبان منتقل كنيد. اين كار باعث مي‌شود كه مخاطبان علاقه‌مندي به محصول یا خدماتی خاص ایجاد نمایید.

بهترین شیوه‌ها برای تولید یک محتوای ویدیویی:

اولین قدم شما این است که بفهمید محتوای ویدیویی خود را کجا منتشر می‌کنید. به‌عنوان‌مثال، در اینجا برخی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های ویدیویی که می‌توانید در آن‌ها منتشر کنید، آورده شده است:

یوتیوب، Vimeo، توییتر، فیس‌بوک، IGTV، استوری های اینستاگرام، TikTok، اسنپ چت؛

انواع خاصی از ویدیوها در پلتفرم‌های خاص واقعاً خوب عمل می‌کنند؛ و همین ویدیوها به‌طور کامل روی پلتفرم دیگری عملکرد خوبی نداشته و حتی عملکردی فاجعه‌بار خواهند داشت.

مثلاً: ویدیوهای خام و ویرایش نشده به سبک vlog برای استوری های اینستاگرام عالی هستند؛ اما همین رویکرد در YouTube به‌خوبی کار نمی‌کند. مردم در یوتیوب انتظار دارند ویدیوهای با کیفیت و ویرایش شده‌ای را دارند؛ برعکس هم صادق است: استفاده از یک ویدیوی حرفه‌ای که در استودیو گرفته‌شده است به عنوان استوری اینستاگرام غیرطبیعی خواهد بود.

 به این نکته توجه داشته باشید که محتوای ویدیوی شما بر اساس میزان بازخوردهای دریافتی در هر پلتفرم عملکردی موفق و یا شکست خواهد داشت. درواقع برای انتشار ویدیو باید به این نکته مهم توجه کنید که ویدیوی شما باید کاملاً مناسب آن شبکه اجتماعی باشد.

چگونه بدانیم که کدام پلتفرم محتوایی برای انتشار محتوای ویدیویی ما مناسب است؟

در اینجا 3 نکته را باید در نظر گرفت:

• مخاطبان هدف شما کجا می‌روند؟ واضح است که شما می‌خواهید روی پلتفرم‌هایی تمرکز کنید که مخاطبان شما بیشترین زمان را در آن صرف می‌کنند. به‌این‌ترتیب، محتوای ویدیویی شما در مقابل مشتریان بالقوه قرار می‌گیرد.

• آیا رقابت زیادی وجود دارد؟ در صورت امکان، با پلتفرمی بروید که شلوغ و رقابتی نیست.

• آیا آماده‌اید که روی این پلتفرم حرکت کنید؟ اگر تیم شما عاشق ایجاد ویدیوهای صیقلی است، احتمالاً می‌خواهید روی سایتی مانند Twitch متمرکز بر پخش جریانی تمرکز کنید.

درباره ما

ارسال دیدگاه

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.قسمت های مورد نیاز علامتگذاری شده اند. *